1. Nem látom a leadható kérvények között az XY nevű kérvényt. Miért nem?

A Hallgatói Neptun nyitóoldalon (HWEB) megtalálható egy „Kérvényezési időszakok” Excel táblázat, melyben fel van tüntetve a kérvények neve és benyújtási határidejük. A kérvények ennek megfelelően jelennek meg az Ön Neptun oldalán.

 

  1. Vissza szeretném vonni a benyújtott kérvényemet. Hogyan lehetséges?

Kérem, legyen szíves megírni törlési szándékát a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.

 

  1. Van lehetőség a Dunaújvárosi Egyetemen más intézményben elvégzett tárgyak befogadására?

Amennyiben más intézményben már teljesítette az adott tárgyat, úgy a tárgy elfogadtatásához kreditbefogadási kérvényt tud benyújtani (más intézményben teljesített tárgy) a Neptun rendszeren keresztül.

Ennek menete: A kreditbefogadási kérelmek benyújtásának részletes módja elérhető a Neptun nyitóoldalon a Letölthető dokumentumok között a „Kreditelismerési eljárásrend” című dokumentumban. Más intézményben teljesített tárgyak elismerésének kérelme elérhető a Menü->Tárgyak->Tárgyhoz kapcsolódó kérvények útvonalon.

A befogadtatni kívánt tárgyról hitelesített (pecséttel és aláírással ellátott) tantárgyi tematika igazolást kell kérnie a korábbi Intézménytől, melyet teljesítés esetén állítanak ki. A kapott dokumentumot és az eredeti teljesítést igazoló dokumentumot (törzslap-kivonat, vagy leckekönyv, vagy oklevélmelléklet stb.)  szkennelt formátumban csatolni szükséges a kérvény mellé. A kérelemhez becsatolt mellékletek eredeti példányát 5 munkanapon belül személyesen vagy postai úton be kell mutatni a Tanulmányi Hivatalnak ügyfélfogadási időben.

 

  1. Van-e lehetőség munkatapasztalat szakmai gyakorlatként történő beszámítására?

Lehetősége van munkatapasztalat alapján teljesíteni a szakmai gyakorlatot, ehhez kérvényt szükséges leadnia a Neptun rendszeren keresztül.

Ennek menete: A kérvény benyújtásának részletes módja elérhető a Neptun nyitóoldalon a Letölthető dokumentumok között a „Kreditelismerési eljárásrend” című dokumentumban. Más intézményben teljesített tárgyak elismerésének kérelme elérhető a Menü->Tárgyak->Tárgyhoz kapcsolódó kérvények útvonalon.

A kérvényhez kötelező mellékletként csatolnia szükséges a következő dokumentumokat: munkaköri leírás, munkáltatói igazolás.

A kérelemhez becsatolt melléklet eredeti példányát 5 munkanapon belül személyesen vagy postai úton be kell mutatni a Tanulmányi Hivatalnak ügyfélfogadási időben.

 

  1. Beadtam a kérvényt az értékemelő vizsgára, amit el is fogadtak nekem. Mikor tudom felvenni a vizsgát?

A Tanulmányi Hivatal munkatársai fogják felvenni Önnek a kérelmezett vizsgát.

 

  1. Van lehetőségem a jelenlegi képzésemről másikra váltani?

Az Egyetemen belül a hallgató kérheti átvételét más szakról az Egyetem ugyanazon vagy rokon képzési területhez tartozó szakjára (szakváltás), valamint kérheti munkarend, specializáció, képzési hely és nyelv váltását. Átvétel csak azonos végzettségi szintet eredményező képzések között kérhető, kivéve

  • a tanárképzés rendszeréről, a szakosodás rendjéről és a tanárszakok jegyzékéről szóló 283/2012. (X. 4.) Korm. rendelet 8. §-a szerinti,
  • osztatlan képzésből alapképzésbe történő,
  • alapképzésből, illetve osztatlan képzésből felsőoktatási szakképzésbe történő átvételt.

A szak-, munkarend-, specializáció, képzési hely, képzési nyelv váltást a hallgató a Neptun rendszeren keresztül kérelmezheti az erre szolgáló kérelemmel. A kérelem elbírálása a TB hatásköre.

Rokon képzési területnek minősül

  • az agrár és a természettudomány,
  • a bölcsészettudomány és a társadalomtudomány,
  • az informatika és a természettudomány,
  • az informatika és a műszaki,
  • a jogi és az államtudományi,
  • a műszaki és a természettudomány, valamint
  • az orvos- és egészségtudomány és a természettudomány

képzési terület.

 

       7. Mi a menete a tagozatváltásnak?

A tagozatváltást a Neptun rendszeren keresztül „Tagozatváltási kérelem”-mel lehet kérelmezni, mely a HTJR 3. számú táblázata alapján első alkalommal 9 000 Ft eljárási díjjal jár.

 

  1. Mi a teendő, ha szüneteltetni szeretném a jogviszonyomat?

A jogviszony szüneteltetésének bejelentésére legkésőbb őszi félév esetén október 14-ig, illetve tavaszi félév esetén március 14-ig van lehetőség. A félévre való bejelentkezéskor a passzív státuszt választhatja ki, vagy a bejelentkezési időszakot követően a Neptunban kérvényt nyújthat be ennek vonatkozásában.

 

  1. Mi a teendő, ha a félév kezdete után szeretném szüneteltetni jogviszonyomat?

Szünetelhet a hallgatói jogviszony, ha a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség, vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni. Ehhez kérelem hallgatói jogviszony szüneteltetésére vis maior esetben kérvény benyújtása szükséges a Neptun rendszeren keresztül, részletes indoklással és alátámasztó dokumentumok csatolásával.

 

  1. Hány passzív félévem lehet?

A hallgató több alkalommal is élhet a hallgatói jogviszonyának szüneteltetésével, de a hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének ideje nem lehet hosszabb, mint két félév.

 

  1. Mi a teendőm, ha meg szeretném szüntetni a jogviszonyomat?

Kérelem hallgatói jogviszony megszüntetésére kérvény benyújtása szükséges a Neptunon keresztül, valamint rendeznie kell fennálló pénzügyi tartozásait.

A hallgató egybefüggően négy félévig szüneteltetheti hallgatói jogviszonyát, ha részére csecsemőgondozási díjat, gyermekgondozási díjat vagy – szülési szolgálatmentességére tekintettel – illetményt folyósítanak. Az igazolás és az igazolás benyújtásának módját a Tanulmányi Hivatal határozza meg.

 

  1. A Dunaújvárosi Főiskolán/Egyetemen végeztem és hitelesített tantárgyi tematikára lenne szükségem. Hogyan juthatok hozzá?

Első körben legyen szíves megírni a kért tantárgyak nevét, tárgykódját és hogy mikor végezte el őket. Hitelesített tantárgyi tematikai igazolás térítési díj ellenében adható ki, melynek összege 2 500 Ft/tematika. Elektronikus úton az igazolás megküldése ingyenes, amennyiben postai úton kívánja átvenni igazolását, úgy további 1 500 Ft-os összeg megfizetése szükséges, de természetesen lehetősége van személyesen is átvenni nyitvatartási időben vagy előre egyeztetett időpont alapján. Addig nem tudjuk kiállítani igazolását, amíg a felmerülő költséges nem kerülnek teljesítésre.

 

 

 

  1. Hogyan tudom befizetni a tartozásomat?

Tartozásait bankkártyás fizetéssel (SimplePay) vagy az Egyetem gyűjtőszámlájára indított átutalással tudja teljesíteni.

  • A gyűjtőszámlára utalásnál nem működik az azonnali utalás! Az Egyetem gyűjtőszámlájára indított átutalást követően általában 1-2 munkanapon belül érkezik meg az összeg az Ön személyes gyűjtőegyenlegére.
  • 3-4 munkanap: külföldi bankszámláról, a bankban személyesen, munkanapon déli 12 óráig, vagy banki zárásig leadott megbízás esetén.

 

A gyűjtőszámla adatai:

Kedvezményezett neve:          Dunaújvárosi Egyetem

Számlaszám:                              10300002-13261517-00024903

Számlát vezető pénzintézet:    MBH Bank

Közlemény rovat:                      NK-NEPTUN KÓD Hallgató neve

 

  1. Fizethetek-e készpénzzel?

Neptunban szereplő tartozások esetén nem.

 

  1. Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?

Igen.

 

  1. Honnan tudhatom, hogy tartozásom van az Egyetem felé?

Minden új tartozás keletkezésekor a Neptun automatikus üzenetet küld. A Neptunba történő belépés után felugró ablakban tájékoztatást kap, ha lejárt tartozása van.

Fennálló tartozásait itt ellenőrizheti:

Pénzügyek / Befizetések menüpont

 

  1. Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a személyes gyűjtőegyenlegemen?

A gyűjtőszámla egyenlegét a Neptun rendszerbe belépve a Pénzügyek/Áttekintés menüpontban láthatja.

 

  1. Hogyan kérhetek céges számlát?
  • A Neptun rendszerbe belépve számlakérő nyilatkozat leadása.
  • A számlakérő nyilatkozat kinyomtatása.
  • A kinyomtatott számlakérő nyilatkozat aláírása, aláíratása.
  • A cégszerűen aláírt számlakérő nyilatkozat eljuttatása a Tanulmányi Hivatalba személyesen, vagy postai úton. Ezt követően a kért számla kiállításra kerül.

 

  1. Hol tudom megnézni az elkészült számlákat?

A Neptun, Pénzügyek/Számlák menüpontra kattintva.

 

  1. Mit tegyek, ha szeretném a gyűjtőegyenlegemen szereplő összeget visszakérni?

A gyűjtőegyenlegen szereplő összeget a Neptunban rögzített, alapértelmezett bankszámlaszámára visszakaphatja, ha nincs aktív tartozása.

Visszautalás indítása: Neptun, Pénzügyek/Áttekintés/Gyűjtőszámlák/Részletek menüpont, válassza ki az Egyetem gyűjtőszámláját, majd Visszautalás a gyűjtőszámláról gomb.

Válassza ki azt a bankszámlaszámát, amelyre a visszautalást kéri.

Amennyiben a bankszámlaszáma megváltozott, kérem jelezze a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mailre az adatbejelentő lap megküldésével. Az átírást követően tudja elindítani a visszautalást.

 

  1. Hogyan tudok részletfizetést igényelni?
  • Nyújtson be kérelmet a Neptunban a Pénzügyek/Befizetendő menüponton az Önköltség sor végén a + gombra kattintva.
  • Kizárólag aktív státuszú önköltség díjra lehet leadni a kérelmet a kérvényezési időszakban. (kérvényezési időszakok táblázat alapján)
  • 50% - 50% arányban van lehetőség a fizetésre

 

  1. Hogyan tudom visszaigényelni a befizetésemet?
  • Pénzvisszautalási kérvényt szükséges leadni a Neptunban az Ügyintézés/Kérvények felületen.
  • Az összeg a Neptunban szereplő alapértelmezett bankszámlaszámra kerül visszautalásra.
  • A kiutalások elindításához felsővezetői engedélyek szükségesek, ezért a jóváírás több napot is igénybe vehet.

 

 

 

  1. Ki látja el az esélyegyenlőségi feladatokat az intézményben?

A Tanulmányi Bizottság az Egyetem esélyegyenlőséget előmozdító tevékenységét szervező és koordináló, valamint egyedi esélyegyenlőségi ügyekben eljáró testület.

Az esélyegyenlőségi koordinátor kapcsolatot tart a Tanulmányi Bizottság tagjai és a magasabb vezetők között, valamint a fogyatékossággal élő hallgatókkal, azok segítőivel. Megszervezi a fogyatékossággal élő hallgatók által igényelt, egyetemi szinten tartandó konzultációs lehetőségeket.

 

  1. Kit kereshetek esélyegyenlőségi ügyekben?

Kérdés és kérés esetén keresse esélyegyenlőségi koordinátorunkat bizalommal:

Dr. Varga Anita – Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Online ügyfélfogadás előre egyeztetett időpontban lehetséges.

 

  1. Milyen kedvezményekre lehetek jogosult fogyatékossággal élőként?

A speciális kedvezmények az intézmény Fogyatékossággal élő hallgatók esélyegyenlősége biztosításának szabályzata tartalmazza, amely elérhető a www.uniduna.hu honlapon a Rólunk/Szabályzatok menüpont alatt.