Egyetemünk ipari partnereknek nyújtható szolgáltatási köre a PAKS II. beruházáshoz kapcsolódó jelentős fejlesztéseknek köszönhetően tovább bővült.

 

Daruzott műhelycsarnokunkban vállalni tudjuk közepes és nagy bonyolultságú forgácsolt termékek egyedi és kissorozatú gyártását, a felhalmozott elméleti tudás és szakmai tapasztalat birtokában képesek vagyunk a gépészeti tervezés és kivitelezés teljes folyamatában (konstrukciós tervezés, gyártástervezés, CAD-CAM) részt venni.

 

A hegesztő bázisunkon az iparban elterjedt összes hegesztési technológiát képesek vagyunk oktatni, speciális hegesztési feladatokat megoldani.

 

Roncsolásos és roncsolásmentes anyagvizsgálati laborjaink tudásbázisát, komplex gép- és műszerparkját hasznosítják ipari partnereink a termékfejlesztéséhez, minőségellenőrzéséhez, approbálási feladatokhoz.

 

Kapcsolat:

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. 

 

 

 

 

 

 

A H2020 és Horizont Európa pályázatok az  Európai Unió kutatás-fejlesztési és innovációs politikájának meghatározó programjai, amelyek a kontinens versenyképességének növelését célozzák. A programok segítségével az Unió tagállamai közösen dolgoznak olyan előremutató projekteken, amelyek globális megoldásokat kínálnak többek között ökológiai, a szociális és a gazdasági kihívásokra. A 2021-2027-ig terjedő időszakban az Európai Unió Horizont Európa elnevezésű programjának keretében közel 100 milliárd euró értékű pályázati forrást tesz elérhetővé.

 

2022. július 1.-től megküzdjük az egyetemünkön a Horizont 2020/Horizont Európa Információs Pont kialakítását és működtetését.

Célunk, hogy az Európai Bizottság a tagállamai számára kiírt H2020 és Horizont Európa keretprogram kutatás- fejlesztés és innovációs témájú pályázatain a DUE sikeresen vegyen részt.

 

Ennek érdekében kialakítandó HORIZON Információs Pont az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:

  • DUE oktatók és kutatók / kutatócsoportok európai szintű kompetenciáinak beazonosítása, kutatási területek feltérképezése; 
  • nyitott pályázati lehetőségek kiajánlása, tájékoztatás nyújtás;
  • releváns nemzetközi konzorciumi csatlakozási lehetőségek felkutatása
  • támogatás partnerkeresésben:, partnerkereső felületeken DUE megjelenés;
  • konzultációk, tájékoztató fórumok megtartása a potenciális pályázók mobilizálása érdekében
  • „best practice” gyűjtés: H2020 nyertes projektek tanulmányainak, kutatási eredményeinek megosztása az érdekeltekkel;
  • nemzetközi pályázatok előkészítése és benyújtásának koordinálása;
  • DUE hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerének erősítése és szélesítése, munkakapcsolatok kiépítése

 

DUE Horizont 2020/Horizont Európa Információs Pont munkatársai:

  • Melkovics János : 2020/Horizont Európa Információs Pont koordinátor ( mobil: +36 30 946 9049,
    mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)
  • Kardos Tiffany : 2020/Horizont Európa Információs Pont referens ( mobil: +36 30 347 7526,
    mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

 

Web:

Mail:

  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

 

 

  1. Nem látom a leadható kérvények között az XY nevű kérvényt. Miért nem?

A Hallgatói Neptun nyitóoldalon (HWEB) megtalálható egy Kérvényezési időszakok Excel táblázat, melyben fel van tüntetve a kérvények neve és benyújtási határidejük. A kérvények ennek megfelelően jelennek meg az Ön Neptun oldalán.

 

  1. Vissza szeretném vonni a benyújtott kérvényemet. Hogyan lehetséges?

Kérem, legyen szíves megírni törlési szándékát a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.

 

  1. Van lehetőség a Dunaújvárosi Egyetemen más intézményben elvégzett tárgyak befogadására?

Amennyiben más intézményben már teljesítette az adott tárgyat, úgy a tárgy elfogadtatásához Kreditbefogadási kérvényt tud benyújtani (más intézményben teljesített tárgy) a Neptun rendszeren keresztül, melyet a Mintatanterv tárgyairól tud indítani.

Ennek menete: HWEB – Tanulmányok - Mintatanterv, ahol a mintatanterv kiválasztása és listázása után az adott féléven megtalálhatóak a tárgyai. -  A tárgy sorának végén, a „+” jelre kattintva tudja leadni kérvényét, melyet tárgyanként szükséges benyújtania.

Az elfogadáshoz legalább 75 %-ban egyezni kell a tananyagoknak.

A befogadtatni kívánt tárgyról hitelesített (pecséttel és aláírással ellátott) tantárgyi tematikai igazolást kell kérnie a korábbi Intézménytől, melyet teljesítés esetén állítanak ki. A kapott dokumentumot és az eredeti leckekönyvet szkennelt formátumban csatolni szükséges a kérvény mellé, majd bemutatni személyesen vagy postai úton a Tanulmányi Hivatalnak.

 

  1. Van-e lehetőség munkatapasztalat szakmai gyakorlatként történő beszámítására?

Lehetősége van munkatapasztalat alapján teljesíteni a szakmai gyakorlatot, ehhez kérvényt szükséges leadnia, mely tárgyról indítható kérvény.

Ennek menete: Tanulmányok/Mintatanterv menüponton válassza ki a szakjához tartozó mintatantervet, ezt követve a sor elején található teljesítendő félév „+” jelére kattintva láthatja a szakmai gyakorlat tárgy megjelenését. A tárgy sorában a sor végén található „+” jelre kattintva be tudja nyújtani a hozzá tartozó kérvényt.

A kérvényhez követelményként csatolnia szükséges a következő dokumentumokat: munkaköri leírás, munkaszerződés vagy teljesítés igazolás.

A kérelemhez becsatolt melléklet eredeti példányát 5 munkanapon belül személyesen vagy postai úton be kell mutatni a Tanulmányi Hivatalnak ügyfélfogadási időben.

 

  1. Beadtam a kérvényt az értékemelő vizsgára, amit el is fogadtak nekem. Mikor tudom felvenni a vizsgát?

A Tanulmányi Hivatal munkatársai fogják felvenni Önnek a kérelmezett vizsgát.

 

  1. Van lehetőségem a jelenlegi képzésemről másikra váltani?

Igen, ehhez Szakváltási kérvény benyújtása szükséges. Az Egyetemen belül a hallgató kérheti átvételét más szakról az Egyetem ugyanazon képzési területhez tartozó szakjára (szakváltás). Átvétel csak azonos végzettségi szintet eredményező képzések között kérhető, kivéve

  1. a) a tanárképzés rendszeréről, a szakosodás rendjéről és a tanárszakok jegyzékéről szóló 283/2012. (X. 4.) Korm. rendelet 8. §-a szerinti,
  2. b) osztatlan képzésből alapképzésbe történő,
  3. c) alapképzésből, illetve osztatlan képzésből felsőoktatási szakképzésbe történő átvételt.

 

       7. Mi a menete a tagozatváltásnak?

A tagozatváltást a Neptunban „Tagozatváltási kérvénnyel” lehet kérelmezni, mely a HTJR 3. számú táblázata alapján első alkalommal 8.000 Ft eljárási díjjal jár.

 

  1. Mi a teendő, ha szüneteltetni szeretném a jogviszonyomat?

A jogviszony szüneteltetésének bejelentésére legkésőbb október 14-ig, illetve március 14-ig van lehetőség. A félévre való bejelentkezéskor a passzív státuszt választhatja ki, vagy a bejelentkezési időszakot követően a Neptunban kérvényt nyújthat be ennek vonatkozásában.

 

  1. Mi a teendő, ha a félév kezdete után szeretném szüneteltetni jogviszonyomat?

Szünetelhet a hallgatói jogviszony, ha a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség, vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni. Ehhez kérelem hallgatói jogviszony szüneteltetésére vis maior esetben kérvény benyújtása szükséges részletes indoklással és alátámasztó dokumentumok csatolásával.

 

  1. Hány passzív félévem lehet?

A hallgató több alkalommal is élhet a hallgatói jogviszonyának szüneteltetésével, de a hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének ideje nem lehet hosszabb, mint két félév.

 

  1. Mi a teendőm, ha meg szeretném szüntetni a jogviszonyomat?

Kérelem hallgatói jogviszony megszüntetésére kérvény benyújtása szükséges a Neptunon keresztül, valamint rendeznie kell fennálló pénzügyi tartozásait.

 

  1. A Dunaújvárosi Főiskolán/Egyetemen végeztem és hitelesített tantárgyi tematikára lenne szükségem. Hogyan juthatok hozzá?

Első körben legyen szíves megírni a kért tantárgyak nevét, tárgykódját és hogy mikor végezte el őket. Hivatalos tantárgyi tematikai igazolás térítési díj ellenében adható ki, melynek összege 1.500 Ft/tematika. Elektronikus úton az igazolás megküldése ingyenes, amennyiben postai úton kívánja átvenni igazolását, úgy további 1.000 Ft-os összeg megfizetése szükséges, de természetesen lehetősége van személyesen is átvenni ügyfélfogadási időben vagy előre egyeztetett időpont alapján. Addig nem tudjuk kiállítani igazolását, amíg a befizetés nincs teljesítve.

 

 

 

  1. Hogyan tudom befizetni a tartozásomat?

Tartozásait az Egyetem gyűjtőszámlájára indított átutalással tudja teljesíteni:

  • A gyűjtőszámlára utalásnál nem működik az azonnali utalás! Az Egyetem gyűjtőszámlájára indított átutalást követően általában 1-2 munkanapon belül érkezik meg az összeg az Ön személyes gyűjtőegyenlegére.
  • 3-4 munkanap: külföldi bankszámláról, a bankban személyesen, munkanapon déli 12 óráig, vagy banki zárásig leadott megbízás esetén.

 

A gyűjtőszámla adatai:

Kedvezményezett neve:               Dunaújvárosi Egyetem

Számlaszám:                              10300002-13261517-00024903

Számlát vezető pénzintézet:         MBH Bank

Közlemény rovat:                        NK-NEPTUN KÓD Hallgató neve

 

  1. Fizethetek-e készpénzzel?

Neptunban szereplő tartozások esetén nem.

 

  1. Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?

Igen.

 

  1. Honnan tudhatom, hogy tartozásom van az Egyetem felé?

Minden új tartozás keletkezésekor a Neptun automatikus üzenetet küld. A Neptunba történő belépés után felugró ablakban tájékoztatást kap, ha lejárt tartozása van.

Fennálló tartozásait itt ellenőrizheti:

Pénzügyek / Befizetések menüpont, Befizetés és Visszafizetés fülek. Ellenőrzéskor a következő keresési feltételek legyenek beállítva: FélévekMinden félévStátuszAktív.

 

  1. Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a személyes gyűjtőegyenlegemen?

A gyűjtőszámla egyenlegét a Neptun rendszerbe belépve a Pénzügyek/Befizetések menüpontban láthatja.

 

  1. Hogyan kérhetek céges számlát?
  • A Neptun rendszerbe belépve számlakérő nyilatkozat leadása.
  • A számlakérő nyilatkozat kinyomtatása.
  • A kinyomtatott számlakérő nyilatkozat aláírása, aláíratása.
  • A cégszerűen aláírt számlakérő nyilatkozat eljuttatása a Tanulmányi Hivatalba személyesen, vagy postai úton. Ezt követően a kért számla kiállításra kerül.

 

  1. Hol tudom megnézni az elkészült számlákat?

Neptun, Pénzügyek/Számlák menüpont.

 

  1. Mit tegyek, ha szeretném a gyűjtőegyenlegemen szereplő összeget visszakérni?

A gyűjtőegyenlegen szereplő összeget a Neptunban rögzített, alapértelmezett bankszámlaszámára visszakaphatja, ha nincs aktív tartozása.

Visszautalás indítása: Neptun, Pénzügyek/Tranzakciós lista menüpont, válassza ki az Egyetem gyűjtőszámláját, majd Visszautalás gomb.

Válassza ki azt a bankszámlaszámát, amelyre a visszautalást kéri.

Amennyiben a bankszámlaszáma megváltozott, kérem jelezze a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mailre az adatbejelentő lap megküldésével Az átírást követően tudja elindítani a visszautalást.

 

  1. Hogyan tudok részletfizetést igényelni?
  • Nyújtson be kérelmet a Neptunban a Pénzügyek/Befizetés menüponton az Önköltség sor végén a + gombra kattintva.
  • Kizárólag aktív státuszú önköltség díjra lehet leadni a kérelmet a kérvényezési időszakban. (lsd.: kérvényezési időszakok táblázat)
  • 50% - 50% arányban van lehetőség a fizetésre

 

  1. Hogyan tudom visszaigényelni a befizetésemet?
  • Pénzvisszautalási kérvényt szükséges leadni a Neptunban az Ügyintézés/Kérvények felületen.
  • Az összeg a Neptunban szereplő alapértelmezett bankszámlaszámra kerül visszautalásra.
  • A kiutalások elindításához felsővezetői engedélyek szükségesek, ezért a jóváírás több napot is igénybe vehet.

 

 

 

  1. Ki látja el az esélyegyenlőségi feladatokat az intézményben?

A Tanulmányi Bizottság az Egyetem esélyegyenlőséget előmozdító tevékenységét szervező és koordináló, valamint egyedi esélyegyenlőségi ügyekben eljáró testület.

Az esélyegyenlőségi koordinátor kapcsolatot tart a Tanulmányi Bizottság tagjai és a magasabb vezetők között, valamint a fogyatékossággal élő hallgatókkal, azok segítőivel. Megszervezi a fogyatékossággal élő hallgatók által igényelt, egyetemi szinten tartandó konzultációs lehetőségeket.

 

  1. Kit kereshetek esélyegyenlőségi ügyekben?

Kérdés és kérés esetén keresse esélyegyenlőségi koordinátorunkat bizalommal:

Dr. Varga Anita – Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Online ügyfélfogadás előre egyeztetett időpontban lehetséges.

 

  1. Milyen kedvezményekre lehetek jogosult fogyatékossággal élőként?

A speciális kedvezmények az intézmény Fogyatékossággal élő hallgatók esélyegyenlősége biztosításának szabályzata tartalmazza, amely elérhető a www.uniduna.hu honlapon a Rólunk/Szabályzatok menüpont alatt.

 

 

 

  1. Milyen specializációkat tudok választani?

A specializációk minden alapképzés mintatantervében kerülnek megjelölésre. A jelentkezési időszakban a mintatantervben meghatározott modulok közül lehet választani.

 

  1. Mikor tudok specializációra jelentkezni?

A modulválasztási időszak minden tavaszi félévben esedékes. Ez alól kivételt képez a Kommunikáció és médiatudomány alapképzés, amely hallgatói az őszi félévben jelentkeznek.

A jelentkezési időszak megtekinthető a félév megkezdése előtt a HWEB-en, az Információ/Időszakok menüponton más tanulmányi időszakokkal együtt.

 

  1. Hol lehet specializációra jelentkezni?

Jelentkezni Aktív és Passzív jogviszonnyal lehet a HWEB-en, az Ügyintézés/Modul választás menüponton. Az aktuális félév beállítása után megjelenik az időszak sora a listában, ahol a + jelre kattintva a Választás lehetőségre szükséges kattintani.

A megjelent Felvehető modulok résznél a választott specializáció során + jelre kattintva a Felvesz lehetőségre szükséges kattintani, ezáltal a modul megjelenik majd a Kiválasztott modulok menüponton.

Javasoljuk a több specializációra történő jelentkezést, hogy átsorolásra kerülhessen a hallgató, amennyiben nem indulna az 1. helyen választott szakirány.

 

  1. Hol találom a jelentkezés előkövetelményeit?

A specializálódás előfeltételei megtalálhatóak minden alapképzés mintatantervében.

 

  1. Sikeresen jelentkeztem, hogyan tovább?

A jelentkezési számok alapján intézményi döntés születik az induló specializációkról, mely eredményről a hallgatók a Neptun rendszeren keresztül írásban kapnak tájékoztatást.

A specializáció és az ahhoz tartozó tárgyak legkésőbb a következő félév tantárgyfelvételi időszakában lesz látható.