A kényelmesebb, korszerűbb, gyorsabb, környezetkímélőbb ügyintézés módja az elektronikus ügyintézés. A Neptun Kérvénykezelő modul az egyetem szolgáltatása, mellyel a hallgatói kérvénykezelés hatékonyabbá, egyszerűbbé és áttekinthetőbbé válik.
A Kérvénykezelő modul használata minden hallgatóra vonatkozik, csak és kizárólag ezen a felületen benyújtott kérvényeik érnek célba.
Kérvényezési időszakok
Kérvényezési időszakok - Period of applications
Részletes tájékoztató: Tájékoztató az elektronikus kérvényezésről
Kreditbefogadási eljárási rend
Bővebb információ a fontosabb kérvényekről:
Kérvény neve: Részletfizetési kérelem
A szokásos módon (azonosítóval, jelszóval) lépjen be a Hallgatói Web-en keresztül a saját Neptun felületére. A felső menüsorban Ügyintézés/Kérvények menüponton éri el a kérvény-kezelést.
Itt két almenü található:
1. Kitölthető kérvények: Itt látható az adott időpontban kitölthető kérvények listája.
A kiválasztott kérvényre kattintva betöltődik a nyomtatvány, melyet értelemszerűen kitölt, majd Kérvény leadása.
Egyes kérvényekhez melléklet csatolható a Kérvénymelléklet feltöltése menüben. Ha kötelező a melléklet, automatikusan megjelenik a csatoláshoz a menüpont, és melléklet csatolása nélkül nem tudja beadni kérvényét. Ha az Ön választása, hogy csatol-e mellékletet, azt a Beadott kérvények menüponton az adott kérvénynél a Lehetőségek/Kérvénymelléklet megjelölésével töltheti be.
2. Leadott kérvények: Itt a már beadott kérvényeinek sorsát követheti nyomon, a mentés utáni állapottól a döntésig.
A beadott kérvényeit nyomtathatja, melyen a mentéssel egy azonosító generálódik. Bizonyos esetekben erre az azonosítóra kell hivatkoznia további ügyintézéskor.
A legfontosabb tudnivalók, tanácsok az elektronikus kérvényezésről:
1. A beadható kérvények listája folyamatosan változik a kérvény beadási határideje, a beadásra jogosultak köre szerint. Így figyelemmel kell kísérni, melyik kérvény meddig adható be. Az aktuális határidőkről előre tájékozódjon, ha a kérvény beadási határideje lejárt, a kérvény eltűnik a listáról! Határidőn túl kérvényt beadni nem tud, és későbbi beadására engedélyt nem kap!
2. Ha több képzése is van/volt, amelyik képzésében van, azon a képzésén kerül beadásra a kérvénye. Győződjön meg arról, hogy a helyes képzésén áll, és ha nem, a Képzésváltás gombbal állítsa be a megfelelő képzését. A nem megfelelő képzésen beadott kérvények formai okból elutasításra kerülnek.
3. A kérvénytípusoknál a beadási alkalmak száma limitált lehet. Ha a maximálisan beadható kérvényeit felhasználta, tovább nem töltheti le az adott kérvényt.
4. Egyes kérvényeknél kötelezően kitöltendő mezők is lehetnek. Ha üresen marad a mező, a kérvény nem menthető.
5. Bizonyos kérvényekhez melléklet csatolandó, vagy csatolható.
Melléklet feltöltéséhez és feltöltött mellékletek törléséhez időlimit van, melyről a Kér-vénymelléklet feltöltése menüben információt kap. Határidőn túl melléklet nem csatolható, és nem törölhető. A melléklet hiánya beadott kérvényének elutasításával járhat.
Ezért az alábbi eljárási sorrendet javasoljuk:
Első lépésként szkennelje a mellékletet, és csak utána adja be kérvényét.
6. Melléklet csatolásánál kérjük figyeljen a formai követelményekre, és minden esetben ellenőrizze az eredményt!
7. Néhány kérvény ügyintézéséhez hozzátartozik a melléklet eredeti példányának bemutatása. Az eredeti okiratot személyesen bemutathatja a tanulmányi előadójánál, vagy postai úton is eljuttathatja. Az eljárásról az adott kérvényekben minden esetben talál instrukciót.
8. Nyomon követheti kérvényének sorsát a Beadott kérvények menüponton. Itt látható a kér-vény státusza, döntés esetén az elfogadás vagy elutasítás, és a döntés indoklása. Ezért javasoljuk, rendszeresen lépjen be a Neptunba. Automatikus értesítést kap a leadott kér-vények elfogadásáról vagy elutasításáról, amennyiben beállítja a kérvényekkel kapcsolatos automatikus üzenetküldést.
9. A Neptunban beadott kérvényei hivatalos iratok! Az azon tett nyilatkozatok, megadott adatok egyenértékűek egy aláírt dokumentummal. Ezért gondolja meg, mielőtt Neptun azonosítóját és főleg jelszavát bárkinek kiadja! A Neptunon a belépés után az azonosítója jelenti személyét. Ezért ha valakinek kiadja jelszavát, azzal meghatalmazza, hogy az Ön ügyében hivatalosan eljárhat. Vigyázzon, ezzel visszaélést is el lehet követni! A Főiskola nem vizsgálja a jelszó kiadásából származó panaszokat, kifogásokat, és eljárásaiban felté-telezi, hogy az azonosító tulajdonosa cselekedett.
Reméljük, ügyintézése egyszerűbbé válik, és a kérvénykezelő használatával az adminisztrációs útvesztőkben jobban eligazodik.
Tanulmányaihoz sok sikert kívánunk!
Tanulmányi Hivatal