Az alapképzés megnevezése (magyar/angol) |
Szakoktató BA / Vocational Technical Instructor BA |
Elektronikus jelentkezés |
|
Mintatantervek + egyéb letölthető dokumentumok |
2024. szeptembertől induló képzés mintatanterve:
2023. szeptembertől induló képzés mintatanterve:
2022. szeptembertől induló képzés mintatanterve:
Kapcsolódó dokumentumok: |
Képzés szintje |
alapképzés |
Végzettség: |
alapfokozat (BA) |
A szakképzettség oklevélben történő megjelölése (magyar/angol) |
szakoktató / Vocational Technical Instructor |
Jelentkezés feltétele |
érettségi (További részletek ITT!) |
Gyakorlati felvételi vizsga |
A felvételhez szóbeli gyakorlati vizsgát szervezünk. A felvételi összpontszám (max. 400 pont) az ezen a vizsgán elért pontszám (max. 200 pont) duplázásával kerül meghatározásra, többletpontok hozzáadása nélkül.
A felvételi vizsgára egyéni felvételi elbeszélgetések formájában kerül sor, melynek két része van:
Időpontja: 2025. március 24-27., 9:00-16:00 óra között Helyszíne: Dunaújvárosi Egyetem "I" épület
A felvételivel kapcsolatosan az érintettek a vizsga előtt e-mailben további tájékoztatást kapnak az időbeosztásról, a pontos helyszínről, a megküldendő dokumentumok listájáról, a vizsga díjáról és fizetési módjáról. |
Képzés formája |
államilag támogatott / önköltséges; nappali / levelező |
Az önköltséges képzés díja |
Nappali képzés: 195.000 Ft / félév |
Képzési idő |
6 félév |
Specializációk |
Műszaki specializáció:
Üzleti specializáció:
Szolgáltatási specializáció:
|
Összegyűjtendő kreditek száma |
180 kredit |
Képzés célja |
A képzés célja olyan szakoktatók képzése, akik a specializációjukhoz tartozó ágazatok területén felkészültek az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli szakképzésben elsősorban a gyakorlati tárgyak oktatásának megtervezésére, szervezésére, vezetésére, valamint oktatási tevékenység végzésére, a szakmai tantárgyakhoz kapcsolódó laboratóriumi foglalkozások és a vállalati képzőhelyeken folytatott szakmai (vállalati, intézményi képzőhelyeken, képzőközpontban folyó, tanműhelyi, tanirodai, tangazdaság, egyéni- és társas vállalkozásoknál folyó, valamint felnőttképzési, felsőoktatási és szakképzési duális képzési) egyéni és csoportos gyakorlatok megtervezésére, vezetésére, megszervezésére. |
A szakma szépségei |
A szakoktatói hivatás több mint tanítás – ez egy lehetőség arra, hogy aktívan formáljuk a munkaerőpiac jövőjét. A legnagyobb előnyei közé tartozik: A jövő szakembereinek képzése: legyen szó üzleti, műszaki vagy szolgáltatási területről, egy jó oktató kulcsszerepet játszik a következő generáció sikereiben. Saját tapasztalat megosztása: lehetőség arra, hogy a megszerzett tudást és gyakorlati ismereteket mások fejlődésére fordítsuk. Változatos munkakörnyezet: az oktatás világa folyamatosan fejlődik, így a szakma mindig új kihívásokat és fejlődési lehetőségeket kínál. Biztos karrierlehetőség: a szakképzésben és az üzleti, műszaki és szolgáltatási szektorban egyaránt nagy szükség van jól képzett szakoktatókra. |
Ideális jelölt |
A szakoktató szak azok számára ideális, akik nemcsak tapasztalt és kiváló szakemberek saját területükön, hanem tudásukat szívesen adják át másoknak is. A szak ezért ideális választás azoknak, akik:
|
Elsajátítandó szakmai ismeretek / kompetenciák |
A szakoktató képzés során a hallgatók a szakmai ismeretek mellett elsősorban pedagógiai-pszichológiai ismereteket sajátíthatnak el, melyek az alábbiakat tartalmazzák: Szakmai tárgyak: a választott specializációtól függően üzleti, műszaki vagy szolgáltatói területhez kapcsolódó ismeretek. Pedagógiai és pszichológiai tárgyak: a hatékonyan oktatás alapjai, miként lehet motiválni és támogatni az eltérő képességű tanulókat a különböző képzési környezetekben. Módszertani ismeretek: korszerű tanítási technikák, digitális oktatási eszközök és projektalapú tanítás alkalmazása. Gyakorlati oktatás: hospitálás és tanítási gyakorlat szakképző intézményekben. |
Főbb tárgyak |
Pedagógiai-pszichológiai tárgyak: Lélektan I. (Általános és fejlődéslélektan) Lélektan II. (Társadalom-, személyiség-és neveléslélektan) Nevelés történeti és elméleti alapjai Oktatástan (Oktatáselmélet és szervezés) Digitális kompetenciafejlesztés pedagógusoknak 1. Digitális kompetenciafejlesztés pedagógusoknak 2. Digitális pedagógia alapjai Digitális pedagógiai gyakorlatok Bevezetés a pedagógiai kutatásokba Szakdolgozat 1. - Kutatásmódszertan TKK Szakdolgozat 2. – Szakdolgozatkészítés Szakképzés és gazdaság kapcsolata Társadalomtudományi ismeretek
Pedagógiai gyakorlattal kapcsolatos tárgyak: Gyakorlati oktatás módszertana 1. Gyakorlati oktatás módszertana 2. Szakmódszertani gyakorlat Pedagógiai gyakorlat
Szakmai tárgyak: Specializációktól függően eltérőek. |
Szakmai gyakorlat követelményei |
A szakmai és pedagógiai gyakorlat a szakmódszertanokhoz kapcsolódva, szakmai gyakorlóhelyen (iskolai, vagy képzőközpont, vagy tanműhely, taniroda, tangazdaság, tankonyha vagy vállalat, vállalkozás, felnőttoktatási, a felsőoktatási és szakképzési duális képzési) szervezett gyakorlat és a szakmai gyakorlat során szerzett tapasztalat portfólióban történő összefoglalása. |
Idegen nyelvi és szaknyelvi követelmények |
A nyelvvizsga-kötelezettség kivezetésével az egyetem a szaknyelvi ismeretek elsajátítására, valamint a végbizonyítvány megszerzésére az alapképzések és mesterképzések esetében előírta, hogy egy a képzéshez kapcsolódó, a szakot gondozó intézet által előírt szakmai tantárgy idegen nyelven történő teljesítése kötelező (kivétel mentesülés fennállása esetén). Ennek keretében mind nappali, mind levelező tagozaton félévente kerülnek meghirdetésre olyan tantárgyak, amelyek - elsősorban a mintatantervben kötelező tárgyként teljesítendő - angol nyelven teljesíthetőek térítésmentesen. |
Továbbtanulási lehetőségek |
A Dunaújvárosi Egyetemen:
Más felsőoktatási intézmények:
|
Elhelyezkedési lehetőségek |
A szakoktatói képzettség iránt jelentős társadalmi igény figyelhető meg. A munkaerőpiaci és társadalmi igények kielégítését várhatóan jól szolgálja a kétciklusú, lineáris rendszerű képzési szerkezet, amelyben az alapképzés a szakoktató szakon magas szinten képzett gyakorlati oktatók képzését biztosítja. Meggyőződésünk, hogy a jól képzett szakoktatók számára választott szakjuk és specializációjuk lehetővé teszi a szakmai képzésben, illetve az ország bármely kis- és nagyvállalatánál való elhelyezkedésüket. |
A hallgatók lehetőségei a képzési időszak alatt |
A kollégiumi összférőhelyek 50%-át az első évesek kapják. Az elmúlt évben a kollégiumi férőhelyet igénylő első évesek 95%-át tudtuk kollégiumi elhelyezésben részesíteni. |
Kollégiumi elhelyezés lehetősége |
Pályázat útján az elsőévesek számára korszerű kollégiumi férőhelyet tudunk biztosítani. |
Jelentkezés formája |
Jelentkezni a WWW.FELVI.HU oldalon lehet a meghirdetett időszakban az E-FELVÉTELI felületre belépve Ügyfélkapus bejelentkezést követően. |
Jelentkezési időszak |
Jelentkezni minden év december közepétől a következő év február 15. napjáig van lehetőség. |
További információ az alábbi elérhetőségen kérhető: |
Felvételi ügyintézés |