Szervezete, feladata
A Dunaújvárosi Egyetem Paks Kompetencia- és Kutatóközpont (DUE-PKK) alapvető szerepe és célja, hogy az atomerőművi új blokkok létesítése során felmerülő anyagtudományi kérdések megválaszolása és a kapcsolódó kutatási tevékenységek elvégzése, illetve ezek támogatása. Laboratóriumai roncsolásos- és roncsolásmentes anyagvizsgálatokat végeznek, ahol kialakítottuk az MSZ EN ISO/IEC 17025 szabvány szerinti irányítási rendszert, melynek működéséért a minőségirányítási megbízott a felelős.
Minőségirányítás tevékenysége
- Minőségirányítási rendszer működtetése és fejlesztése
- Minőségirányítási dokumentumok kidolgozása, naprakészen tartása
- Minőségügyi oktatások megszervezése és lebonyolítása
- Audit eljárások előkészítése, lebonyolítása
- Hibakezelés koordinálása
- Kockázatkezelés koordinálása
Dokumentumtár
Panaszkezelés
A laboratórium kijelenti szándékát a panaszok soron kívüli kivizsgálására. Laboratóriumaink felkészültek a panaszok fogadására, a vitás ügyek intézésére, a vevőket is kielégítő vizsgálatok, bizonyítási eljárások lefolytatására.
A panaszkezelési folyamat leírását a laboratórium kérésre bármely érdekelt fél rendelkezésére bocsátja. A panaszok (reklamációk) nyilvántartásáért, kivizsgálásért és rendezésért a szakterületi kutatóközpont vezető a felelős. Ha a panasz a kivizsgálás alapján elutasításra kerül, erről a vevőt írásban értesítjük. Jogos vevői panaszok, reklamációk kezelésénél a laboratórium előírásainak megfelelően járunk el. A laboratórium felelősséget vállal a panaszkezelési folyamat minden szintjén hozott minden döntéséért.
A panaszkezelés általános folyamata:
- panasz beérkezése, jóváhagyása, kivizsgálása és annak eldöntése, hogy milyen intézkedéseket kell tenni válaszként;
- a panaszok nyomon követése és feljegyzése, beleértve a megoldásukra hozott intézkedéseket is;
- annak biztosítása, hogy minden megfelelő intézkedést megteszünk. A panasz fogadója tájékoztatja az érintett szakterület kutatóközpont vezetőjét, aki gondoskodik a panasz elektronikus formában történő dokumentálásáról. A szakterületi kutatóközpont vezető felelős a belső kivizsgálásért, a jogos panaszok vagy saját hibából előállt rendellenességek esetén a rendellenességek megszüntetése és ismételt előfordulása, megakadályozása érdekében a szükséges intézkedések kezdeményezéséért és/vagy meghatározásáért. Abban az esetben, ha a panaszt nem a szakterületi kutatóközpont vezető fogadta, akkor őt minden esetben bevonjuk a kivizsgálásba.
A laboratórium felelős a panasz jóváhagyásához szükséges összes információ összegyűjtéséért és igazolásáért (verifikálásáért). A laboratórium visszaigazolja a panasz átvételét. A panaszost minden esetben írásban tájékoztatjuk a vizsgálat eredményéről és a hozott intézkedésekről. A panaszossal közölni kívánt kivizsgált eredményeket olyan személy hozza létre, vagy vizsgálja át és hagyja jóvá, aki a kérdéses eredeti laboratóriumi tevékenységekben nem vett részt. A reklamációt kiváltó ok feltárása után helyesbítő tevékenység kerül bevezetésre, hogy a hiba ismételt előfordulása megakadályozható legyen. Ismételt, sorozatos reklamációk esetén, rendkívüli auditot tartunk.
A panaszost minden esetben írásban tájékoztatjuk a kivizsgálás eredményéről és a hozott intézkedésekről.