Szervezete, feladata

A Dunaújvárosi Egyetem Paks Kompetencia- és Kutatóközpont (DUE-PKK) alapvető szerepe és célja, hogy az atomerőművi új blokkok létesítése során felmerülő anyagtudományi kérdések megválaszolása és a kapcsolódó kutatási tevékenységek elvégzése, illetve ezek támogatása. Laboratóriumai roncsolásos- és roncsolásmentes anyagvizsgálatokat végeznek, ahol kialakítottuk az MSZ EN ISO/IEC 17025 szabvány szerinti irányítási rendszert, melynek működéséért a minőségirányítási megbízott a felelős.

Minőségirányítás tevékenysége

  • Minőségirányítási rendszer működtetése és fejlesztése
  • Minőségirányítási dokumentumok kidolgozása, naprakészen tartása
  • Minőségügyi oktatások megszervezése és lebonyolítása
  • Audit eljárások előkészítése, lebonyolítása
  • Hibakezelés koordinálása
  • Kockázatkezelés koordinálása

 

 

Dokumentumtár

 

Panaszkezelés

A laboratórium kijelenti szándékát a panaszok soron kívüli kivizsgálására. Laboratóriumaink felkészültek a panaszok fogadására, a vitás ügyek intézésére, a vevőket is kielégítő vizsgálatok, bizonyítási eljárások lefolytatására.

A panaszkezelési folyamat leírását a laboratórium kérésre bármely érdekelt fél rendelkezésére bocsátja. A panaszok (reklamációk) nyilvántartásáért, kivizsgálásért és rendezésért a szakterületi kutatóközpont vezető a felelős. Ha a panasz a kivizsgálás alapján elutasításra kerül, erről a vevőt írásban értesítjük. Jogos vevői panaszok, reklamációk kezelésénél a laboratórium előírásainak megfelelően járunk el. A laboratórium felelősséget vállal a panaszkezelési folyamat minden szintjén hozott minden döntéséért.

A panaszkezelés általános folyamata:

  • panasz beérkezése, jóváhagyása, kivizsgálása és annak eldöntése, hogy milyen intézkedéseket kell tenni válaszként;
  • a panaszok nyomon követése és feljegyzése, beleértve a megoldásukra hozott intézkedéseket is;
  • annak biztosítása, hogy minden megfelelő intézkedést megteszünk. A panasz fogadója tájékoztatja az érintett szakterület kutatóközpont vezetőjét, aki gondoskodik a panasz elektronikus formában történő dokumentálásáról. A szakterületi kutatóközpont vezető felelős a belső kivizsgálásért, a jogos panaszok vagy saját hibából előállt rendellenességek esetén a rendellenességek megszüntetése és ismételt előfordulása, megakadályozása érdekében a szükséges intézkedések kezdeményezéséért és/vagy meghatározásáért. Abban az esetben, ha a panaszt nem a szakterületi kutatóközpont vezető fogadta, akkor őt minden esetben bevonjuk a kivizsgálásba.

A laboratórium felelős a panasz jóváhagyásához szükséges összes információ összegyűjtéséért és igazolásáért (verifikálásáért). A laboratórium visszaigazolja a panasz átvételét. A panaszost minden esetben írásban tájékoztatjuk a vizsgálat eredményéről és a hozott intézkedésekről. A panaszossal közölni kívánt kivizsgált eredményeket olyan személy hozza létre, vagy vizsgálja át és hagyja jóvá, aki a kérdéses eredeti laboratóriumi tevékenységekben nem vett részt. A reklamációt kiváltó ok feltárása után helyesbítő tevékenység kerül bevezetésre, hogy a hiba ismételt előfordulása megakadályozható legyen. Ismételt, sorozatos reklamációk esetén, rendkívüli auditot tartunk.

A panaszost minden esetben írásban tájékoztatjuk a kivizsgálás eredményéről és a hozott intézkedésekről.

 

Kapcsolat:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.