2021. április 22-én Prof. Dr. Stumpf István kormánybiztos, Süli János, a Paksi Atomerőmű bővítéséért felelős tárca nélküli miniszter és Kovács Pál, a Miniszterelnökség Paksi Atomerőmű kapacitásának fenntartásáért felelős államtitkára a Dunaújvárosi Egyetem campusára látogatott, ahol egyeztetett Dr. András Istvánnal, az intézmény rektorával a modellváltás kínálta lehetőségekről.

Az atomipar gyakorlati kihívásaira választ adó képzési struktúra stratégiai szereplővé teszi a Dunaújvárosi Egyetemet, mind térségi, mind országos szinten” – mondta Prof Dr. Stumpf István kormánybiztos.

A megbeszélést követően campus túra keretében a vendégek megtekintették a Dunaújvárosi Egyetem infrastruktúráját és a Dunaújvárosi Egyetem Paksi Kompetencia- és Kutatóközpont (DUE-PKK) fejlesztés alatt álló laborjait.

A Dunaújvárosi Egyetem 2021. januárjában döntött az eddigieknél dinamikusabb fejlesztési lehetőségeket kínáló modellváltás mellett. A Dunaújvárosi Egyetem szenátusa az intézményfejlesztési tervvel összhangban több alkalommal napirendre tűzte a modellváltás kérdését. A modellváltáshoz kapcsolódó elképzeléseket, egyeztető tárgyalások kezdeményezését és folytatását a szenátus egyhangúlag támogatta. Alkalmazott Tudományok Egyetemeként az iparvállalatokkal való szoros együttműködésre törekszik az intézmény, amelyet elősegíthet egy, a jelenleginél rugalmasabb kereteket biztosító, versenyképesebb modell.

Az intézményfejlesztési tervben megfogalmazott célok elérése érdekében az egyetem vezetése a modellváltáshoz szükséges intézkedések elindítását kezdeményezte a fenntartónál.  Az egyetem az intézmény jövőjével kapcsolatos kérdésben a szenátus véleménye alapján járt és jár el. A modellváltás után az egyetem a piaci szereplők igényeihez gyorsabban alkalmazkodó, a fiatalok számára a jelenleginél is korszerűbb képzést biztosító intézménnyé válhat.

A Dunaújvárosi Egyetem 2000-ben nyerte el önálló felsőfokú oktatási intézményi státusát, egyetemi rangra 2016-ban emelkedett. Kiemelt képzési területei a gépészmérnöki, gazdasági, műszaki és gazdaság informatikai, valamint immár atomerőmű üzemeltetési szakirányok, amelyek médiatudományi és szakpedagógus képzéssel egészül ki.