„Ha 2023-ban kezdenétek az egyetemet vagy a főiskolát, még előttetek áll a jelentkezési időszak - mutatjuk, hogyan hitelesíthetitek a jelentkezéseteket.
Ha már megvagytok a jelentkezéssel, akkor azt hitelesíteni is kell. Nagyon fontos változás, hogy idén az általános felvételi eljárástól kezdve hitelesíteni kizárólag Ügyfélkapun keresztül lehet.
A hitelesítési határidő - eltérően a korábbi évek gyakorlatától, amikor erre a jelentkezési határidő után 5 nap volt még hitelesíteni - most egybeesik a jelentkezési határidővel, azaz legkésőbb február 15-ig meg kell tenni.
Mikor érdemes hitelesíteni?
A hitelesítést akkor érdemes vagy kell megcsinálni, amikor már biztosak vagytok abban, hogy nem akartok változtatni az adatokon, a választott jelentkezési helyeken vagy a feltöltött dokumentumokon.
Ha már hitelesítettétek a jelentkezést, de még a jelentkezési határidő lejárta előtt bármit változtattok az E-felvételiben (adatot módosít vagy dokumentumot tölt fel), a felvételi kérelmét újra hitelesítenie kell! Erre abban az esetben is szükség van, ha végül visszaállítjátok a módosítás előtti állapotot (azaz valójában nem történik adatváltozás) - hívja fel a figyelmet a Felvi.
Mi az az Ügyfélkapu?
Az Ügyfélkapu olyan szolgáltatás, amelynek segítségével – a személyazonosság igazolása mellett – biztonságosan kapcsolatba lehet lépni elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel - magyarázza a Felvi, azaz így minden személyes kapcsolat nélkül tudtok hivatalos ügyeket - mint a hitelesítés - intézni.
Ha még nincs Ügyfélkapu belépési adatotok, a regisztrációt online vagy személyesen kezdeményezhetitek. Az online regisztráció kétféleképpen csinálhatjátok:
- e-személyi igazolvánnyal, melynek feltétele, hogy új típusú, 2016-ban vagy ezt követően kiállított személyigazolványotok legyen és kell hozzá az igényléskor, egy külön borítékban kapott kódkártya.
- arcképes azonosítás: ez lényegében egy videóhívás, ez alatt a bemutatott okmányon szereplő adatok és az arcképeket egyeztetni kell.
- Ezen felül Ügyfélkapu regisztrációt létrehozni személyesen bármelyik okmányirodában, kormányablakban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain vagy külföldi tartózkodás esetén az adott országban található magyar nagykövetségen vagy konzulátuson lehet.”
forrás: eduline.hu