A keddi napon folytatódott a Dunaújvárosi Egyetem Tudományos Hét programsorozata, melynek összefoglalója az alábbiakban olvasható.

 

A második napon az Intézeti Konferenciáké volt a főszerep.

9 órától a Dunaújvárosi Egyetem és a Magyar Nemzeti Bank „Egyetemi hálózat a fenntartható fejlődésért” Horizontális Programjának együttműködése keretében a Dunaújvárosi Egyetem Társadalomtudományi Intézete nemzetközi konferenciát szervezett „Megújuló Közgazdaságtan” címmel. Sitku Krisztina egyetemi tanársegéd előadásából megtudhattuk, hogy az elmúlt két évtized európai felsőoktatásirányítási reformjait egyrészt az egyetemek érdekhordozóiknak való fokozottabb elszámoltathatósága motiválta, míg a társadalmi fejlődéshez való hozzájárulásuk felmutatása és regionális innovációs hatásaik megragadása ma is érvényes felsőoktatáspolitikai és finanszírozási elvárások nemzeti és európai szinten.

 

Sitku Krisztina egyetemi tanársegéd angolul adott elő a hallgatóknak

 

A Műszaki Intézet Gépészeti és Anyagtudományi Szekció előadásain többek között olyan témákat feszegettek, mint például mire jó a CIVA-modellezés, bemutatásra került a Roncsolásos Laboratórium, Roncsolásmentes Vizsgálólaboratórium, Gépműhely és Hegesztő bázis is, illetve felmerült a kérdés, hogy hogyan keltsük fel az érdeklődést a fizika tudománya iránt a középiskolások körében?

 

 

Ladányi Gábor főiskolai adjunktus „A quaterniók alkamazása a merevés deformálható testek mechanikájában” címmel adott elő online prezentációt

 

A Tanárképző Központ „A biztonságos jövő pedagógiája” címmel tartotta Szekció ülését. Az előadók bemutathatták, hogy miként lehet a tudást hasznosítani a munkaerőpiacon, kutatásokat végeztek arról, hogy a civil társadalomnak milyen szerepe és felelőssége van a megváltozott oktatási környezetben, illetve a társadalmi esélykülönbségekről is hallhattunk érdekes felszólalást.

 

Lantos Tünde óvodapedagógus előadása „Az óvodapedagógusok szakmai fejlődése során használt tanulási keretek” címmel.

 

Az Informatikai Intézet a keddi napon online módon tartotta előadásait „Optimális modellek, mérési módszerek és irányítási algoritmusok robotikai alkalmazásokban”, „Cognitive InfoCommunications (CogInfoCom)” és „Matematika” szekciókban. Legfőbbképpen az elektromos járművekről, illetve az elektromos autók töltéséről esett szó, de azt is megtudhattuk, hogy mitől okos egy otthon.

 

A napot a Tésztahíd építő verseny zárta. A „P” épület folyosóján megtartott, már hagyományosnak számító versenyre idén is 2-3 fős csapatok jelentkezhettek. A hidakkal szemben támasztott követelmények megegyeznek a világbajnokság „híd” vagy „tartó” kategóriájának szabályaival, melyek röviden a következők: max. 1 kg tömeg, 1 m fesztáv, max. 0,5 m magasság, max. 0,1 m szélesség, bolti tészta és bolti ragasztó használata. Az a csapat nyert, akinek a hídja a legnagyobb terhelést bírta el.

 

A külföldi hallgatókból álló győztes csapat a „Yemen” nevű híddal.

 

A Tésztahíd építő verseny győzteseinek ezúton is gratulálunk!

 

A szekcióelőadások a Tématerületi Kiválósági Program 2020 (2020-4.1.1-TKP2020) keretében kerültek megvalósításra.