Múlt hétvégén, öt felsőoktatási intézmény diákjóléti hallgatói vezetője találkozott, hogy az Ösztöndíj Műhely keretein belül eszmét és jó gyakorlatot cseréljen.

 

A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK), egy évvel ezelőtt hozta létre a HÖOK Akadémiát, amelynek célja, hogy a felsőoktatási intézmények hallgatói képviselői, egymás között a megszerzett tapasztalatokat, a kollektív tudást átadják egymásnak, ezzel is formálva és emelve az egyes területek minőségét.

 

A felsőoktatás egyik - ahogyan a HÖOK fogalmaz -, ha nem a legfontosabb része a szociális juttatások, amelyekben a hallgatók részesíthetők. Az elmúlt években a szociális ösztöndíj, valamint a tanulmányi ösztöndíj is 40 %-kal emelkedett, ami egy rendkívül nagy eredmény.  

 

A múlt hétvégén megtartott Ösztöndíj Műhely alkalmán, a DUE részéről Leibinger Anita, EHÖK általános alelnök vett részt, aki egyben az Egyetem Diákjóléti Bizottságának alelnöke is. Alelnök asszony mellett, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem, a Miskolci Egyetem, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, valamint a Széchenyi István Egyetem képviselői voltak jelen.

 

Forrás: hook_for_you - Instagram

 

Alelnök asszony néhány szóban mesélt nekünk az eseményről:

„Nagyon jól éreztem magam a két nap alatt. Nagy örömmel tölt el, hogy mint nem régen megválasztott alelnök, nem csak Tóbiás Anettre, a Dunaújvárosi Egyetem Hallgatói Önkormányzatának elnökére számíthatok, hanem rengeteg támogatást kaptam ezalatt a kis idő alatt az ország számos más részéről érkező, azonos munkakörben dolgozó kollégáktól is.

 

A hétvége alatt felmerült egy új projekt létrehozása, melynek célja egy tudástár elkészítése, ami nagy segítséget nyújthat mind a Hallgatói Önkormányzatnak, mind a pályázó hallgatóknak. A tapasztalatcsere és a különböző problémák kifejtése, ezek számos megoldásának feltárása óriási segítséget nyújt minden ott résztvevőnek."

 

Emellett, alelnök asszony tájékoztatott Bennünket, hogy a hétvégét Jánosik Zsuzsanna, a HÖOK diákjólétért felelős elnökségi tagja szervezte és vezényelte le.