A jelentkezéskor hiányzó, de azóta megszerzett dokumentumok feltöltésére 2023. július 12-ig van lehetőség.

 

 

„A február 15. után megszerzett és a pontszámításhoz nélkülözhetetlen vagy többletpontokat igazoló dokumentumokat legkésőbb 2023. július 12-ig lehet pótolni. Ezeket szkennelés után kell feltölteni az E-felvételi rendszerébe. Szintén itt ellenőrizhető a már benyújtott dokumentumok feldolgozottsága, az elbírálás eredménye, valamint megtekinthetők az egyes dokumentumképek is. A feldolgozás néhány napot vesz igénybe, csak ezt követően jelenik meg az elbírálás eredménye az E-felvételiben, a Jelentkezéshez csatolt dokumentumok táblázatban.

 

Dokumentumok feltöltése

A beszkennelt (esetleg lefotózott) iratok az E-felvételi Dokumentumok menüpontjában tölthetők fel: a Jelentkezésekhez szükséges dokumentumok táblázatból vagy a Jelentkezésekhez csatolt dokumentumok táblázatban található Új dokumentum csatolása gombra kattintva. Sikeres feltöltés után a fájl megjelenik a jelentkezésekhez csatolt dokumentumok táblázatában.

 

Egy-egy feltöltött fájl csak egyféle dokumentumot tartalmazzon, így mindent rögtön a megfelelő kategóriába tudunk feltölteni (nagyban meggyorsítva ezzel a feldolgozást, azaz mi is előbb láthatjuk majd az elbírálás eredményét). Ebben segítségünkre vannak az említett táblázatok is, itt ugyanis felsorolva látjuk, mit töltöttünk már fel és milyen dokumentumunk hiányzik még.

 

Érdemes úgy szkennelni/fotózni a bizonyítványunkat, oklevelünket, hogy az egyes oldalpárok egy oldalra kerüljenek, és teljes terjedelmükben (az eredmények, esetleges egyéb információk, záradékok, aláírások, bélyegző is) látszódjanak!

 

Több fájlból álló dokumentummásolat (pl. középiskolai bizonyítvány vagy leckekönyv, amelynek minden oldaláról külön pdf vagy jpg készült) feltöltésekor csak akkor kattintsunk A dokumentumtípusba történő feltöltések befejezése gombra, ha biztosak vagyunk benne, hogy valóban minden oldalt feltöltöttünk a Fájl kiválasztása/Feltöltés műveletekkel, mert ezt követően új fájlt (például egy-egy kifelejtett oldalmásolatot) már csak akkor tölthetünk fel hozzá, ha a dokumentum feldolgozásra került. Ennek átfutása nem hosszú idő ugyan, de a határidő közeledtével lényeges lehet.

 

Ha egy már meglévő dokumentumhoz szeretnénk új fájlokat feltölteni (pl. középiskolai bizonyítvány még hiányzó oldalait), akkor a Jelentkezésekhez csatolt dokumentumok táblázatban az adott dokumentumtípus melletti Művelet ikonra kell kattintani. A már benyújtott dokumentum képét szintén a Művelet ikon segítségével lehet megtekinteni.

 

Amire még figyelni kell

  • Elegendő mindent egy példányban beszkennelni és feltölteni, függetlenül a jelentkezési helyek számától.
  • A dokumentum legyen jól olvasható, illetve tartalmazza a személyes adatokat.
  • A dokumentum hitelességét igazoló aláírás, pecsét és a dátum (pl. okleveleknél) legyen látható a feltöltés után is.
  • Elektronikusan aláírt dokumentum mellé csatoljuk az aláírás hitelességét igazoló tanúsítványt is (amennyiben az külön fájlban található).
  • A beszkennelt és feltöltött dokumentumokat nem kell még külön e-mailben is elküldeni. Ez csak lelassítja a feldolgozás folyamatát, hiszen kétszer kell velük foglalkozni.” – tájékoztatott a Felvi.hu