fejlec_uniduna_elj_tanulj Középeurópai Technológiai és Innovációs Közhasznú Kft.

Kérvények, nyomtatványok, határidők

2015. június 03.

A kényelmesebb, korszerűbb, gyorsabb, környezetkímélőbb ügyintézés módja az elektronikus ügyintézés. A Neptun Kérvénykezelő modul az egyetem szolgáltatása, mellyel a hallgatói kérvénykezelés hatékonyabbá, egyszerűbbé és áttekinthetőbbé válik.

A Kérvénykezelő modul használata minden hallgatóra vonatkozik, csak és kizárólag ezen a felületen benyújtott kérvényeik érnek célba.


Kérvényezési időszakok
2016/17 tanév (frissítve: 2016.11.12)


Részletes tájékoztató: Tájékoztató az elektronikus kérvényezésről
Részletes tájékoztató a validációról: VALIDÁCIO
 
Bővebb információ a fontosabb kérvényekről:
 

A szokásos módon (azonosítóval, jelszóval) lépjen be a Hallgatói Web-en keresztül a saját Neptun felületére. A felső menüsorban Ügyintézés/Kérvények menüponton éri el a kérvény-kezelést.


Itt két almenü található:

1. Kitölthető kérvények: Itt látható az adott időpontban kitölthető kérvények listája.
A kiválasztott kérvényre kattintva betöltődik a nyomtatvány, melyet értelemszerűen kitölt, majd Kérvény leadása.
Egyes kérvényekhez melléklet csatolható a Kérvénymelléklet feltöltése menüben. Ha kötelező a melléklet, automatikusan megjelenik a csatoláshoz a menüpont, és melléklet csatolása nélkül nem tudja beadni kérvényét. Ha az Ön választása, hogy csatol-e mellékletet, azt a Beadott kérvények menüponton az adott kérvénynél a Lehetőségek/Kérvénymelléklet megjelölésével töltheti be.

2. Leadott kérvények: Itt a már beadott kérvényeinek sorsát követheti nyomon, a mentés utáni állapottól a döntésig.
A beadott kérvényeit nyomtathatja, melyen a mentéssel egy azonosító generálódik. Bizonyos esetekben erre az azonosítóra kell hivatkoznia további ügyintézéskor.

 

A legfontosabb tudnivalók, tanácsok az elektronikus kérvényezésről:

1. A beadható kérvények listája folyamatosan változik a kérvény beadási határideje, a beadásra jogosultak köre szerint. Így figyelemmel kell kísérni, melyik kérvény meddig adható be. Az aktuális határidőkről előre tájékozódjon, ha a kérvény beadási határideje lejárt, a kérvény eltűnik a listáról! Határidőn túl kérvényt beadni nem tud, és későbbi beadására engedélyt nem kap!

2. Ha több képzése is van/volt, amelyik képzésében van, azon a képzésén kerül beadásra a kérvénye. Győződjön meg arról, hogy a helyes képzésén áll, és ha nem, a Képzésváltás gombbal állítsa be a megfelelő képzését. A nem megfelelő képzésen beadott kérvények formai okból elutasításra kerülnek.

3. A kérvénytípusoknál a beadási alkalmak száma limitált lehet. Ha a maximálisan beadható kérvényeit felhasználta, tovább nem töltheti le az adott kérvényt.

4. Egyes kérvényeknél kötelezően kitöltendő mezők is lehetnek. Ha üresen marad a mező, a kérvény nem menthető.

5. Bizonyos kérvényekhez melléklet csatolandó, vagy csatolható.
Melléklet feltöltéséhez és feltöltött mellékletek törléséhez időlimit van, melyről a Kér-vénymelléklet feltöltése menüben információt kap. Határidőn túl melléklet nem csatolható, és nem törölhető. A melléklet hiánya beadott kérvényének elutasításával járhat.
Ezért az alábbi eljárási sorrendet javasoljuk:
Első lépésként szkennelje a mellékletet, és csak utána adja be kérvényét.

6. Melléklet csatolásánál kérjük figyeljen a formai követelményekre, és minden esetben ellenőrizze az eredményt!

7. Néhány kérvény ügyintézéséhez hozzátartozik a melléklet eredeti példányának bemutatása. Az eredeti okiratot személyesen bemutathatja a tanulmányi előadójánál, vagy postai úton is eljuttathatja. Az eljárásról az adott kérvényekben minden esetben talál instrukciót.

8. Nyomon követheti kérvényének sorsát a Beadott kérvények menüponton. Itt látható a kér-vény státusza, döntés esetén az elfogadás vagy elutasítás, és a döntés indoklása. Ezért javasoljuk, rendszeresen lépjen be a Neptunba. Automatikus értesítést kap a leadott kér-vények elfogadásáról vagy elutasításáról, amennyiben beállítja a kérvényekkel kapcsolatos automatikus üzenetküldést.

9. A Tanulmányok/Képzés adatok menüpontban megtekintheti ügyintézője nevét, aki a ta-nulmányi előadója. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a tanulmányi előadóktól a döntés meghozataláig hiába kér információt, az ügymenetet nem gyorsíthatja, a döntést nem be-folyásolhatja. Ezért arra kérjük, kérvényei ügyében ne az előadóját keresse, kérvényei státuszát a Neptunon kísérje figyelemmel!

10. A Neptunban beadott kérvényei hivatalos iratok! Az azon tett nyilatkozatok, megadott adatok egyenértékűek egy aláírt dokumentummal. Ezért gondolja meg, mielőtt Neptun azonosítóját és főleg jelszavát bárkinek kiadja! A Neptunon a belépés után az azonosítója jelenti személyét. Ezért ha valakinek kiadja jelszavát, azzal meghatalmazza, hogy az Ön ügyében hivatalosan eljárhat. Vigyázzon, ezzel visszaélést is el lehet követni! A Főiskola nem vizsgálja a jelszó kiadásából származó panaszokat, kifogásokat, és eljárásaiban felté-telezi, hogy az azonosító tulajdonosa cselekedett.


Reméljük, ügyintézése egyszerűbbé válik, és a kérvénykezelő használatával az adminisztrációs útvesztőkben jobban eligazodik.

Tanulmányaihoz sok sikert kívánunk!


Tanulmányi Hivatal

Eseménynaptár